Головна | Положення про навчальний кабінет | Реєстрація | Вхід
 
П`ятниця, 26.05.2017, 22:51
Вітаю Вас Гість | RSS
Відділ освіти
Педагогічна преса
Меню сайту
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Користувачі сайту

Всього: 145
Нових за місяць: 0
Нових за неділю: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0

Положення 

про огляд-конкурс навчальних кабінетів




 

Схвалено методичною радою

методичного кабінету відділу освіти

Протокол засідання №1

від «26» вересня 2013 р.

І. Загальні положення.

1. 1. Організатором огляду-конкурсу навчальних кабінетів загальноосвітніх шкіл міста є методичний кабінет відділу освіти Тернівської міської ради.

1.2. Огляд-конкурс навчальних кабінетів загальноосвітніх закладів започатковано 2010 року відповідно до плану роботи відділу освіти.

1.3. Огляд-конкурс навчальних кабінетів загальноосвітніх закладів проводиться раз у чотири роки за визначеними номінаціями.

ІІ. Мета і завдання огляду - конкурсу.

2.1. Огляд-конкурс проводиться з метою стимулювання діяльності адміністрації і вчителів щодо вдосконалення навчально-матеріальної бази і дидактичного забезпечення освітнього процесу, здоров’язберігаючого та виховного потенціалу навчального кабінету, визначення кращих навчальних кабінетів загальноосвітніх закладів м. Тернівки.

2.2.Основні завдання огляду - конкурсу:

-  підвищити статус навчального кабінету як центру навчально-методичної роботи;

-  мотивувати педагогів до використання сучасних освітніх технологій в урочній і позаурочній діяльності;

- активізувати урочну і позаурочну роботу з учнями з урахуванням напрямків роботи кабінету;

- узагальнити і показати позитивний досвід роботи адміністрації і педагогів загальноосвітніх закладів щодо функціонування навчального кабінету та його ефективного використання в навчально - виховному процесі.

ІІІ. Керівництво конкурсом.

3.1. Керівництво конкурсом здійснює оргкомітет, на який покладається відповідальність за його організацію та підведення підсумків.

3.2. Переможців і призерів конкурсу визначає журі.

3.3. До складу оргкомітету і журі входять методисти методичного кабінету відділу освіти, керівники міських методичних об’єднань, вчителі.

IV. Умови та порядок проведення конкурсу.

4.1. В огляді – конкурсі можуть брати участь всі завідувачі навчальних кабінетів загальноосвітніх закладів міста відповідно до номінацій.

4.2. Для участі у міському огляді - конкурсі необхідно подати заявку щодо участі у конкурсі  на електронному та паперовому носіях.

V. Номінації огляду-конкурсу навчальних кабінетів у січні 2014 року.

- навчальні кабінети початкової школи;

- навчальні кабінети української мови та літератури;

- навчальні кабінети російської мови та світової літератури (російської літератури);

- навчальні кабінети математики;

- навчальні кабінети інформатики;

- навчальні кабінети історії та правознавства;

- навчальні кабінети фізики;

- навчальні кабінети іноземної мови;

- навчальні кабінети хімії;

- навчальні кабінети біології;

- навчальні кабінети географії;

- навчальні кабінети технічної та обслуговуючої праці.

VІ. Журі огляду-конкурсу.

6.1. Журі огляду-конкурсу формується оргкомітетом.

6.2. Склад журі огляду - конкурсу - 3-5 чол.

6.2. В компетенцію журі огляду-конкурсу входить:

  • аналіз та оцінка (в балах) навчальних кабінетів за проведеною експертизою;
  • винесення рішень за підсумками експертизи;
  • визначення переможців конкурсу;
  • участь в церемонії нагородження;
  • розробка рекомендацій за підсумками проведення огляду-конкурсу, щодо використання виявленого досвіду.

6.3. Загальні підсумки огляду-конкурсу підводяться на спільному засіданні оргкомітету і журі.

VIІ. Відзначення переможців конкурсу.

7.1. Переможці огляду-конкурсу нагороджуються грамотами відділу освіти Тернівської міської ради (переможці огляду-конкурсу), дипломами (призери огляду-конкурсу), а також, залежно від умов та можливостей, грошовими преміями.

VIІІ. Критерії оцінки.

8.1. Критерії оцінювання навчальних кабінетів:

1. Санітарно-гігієнічні вимоги та дотримання ТБ                             10 б.

2. Естетичність оформлення                                                                10 б.

3. Матеріальна база                                                                               10 б.

4. Методичне забезпечення                                                                 10 б.                                                     

5. Педагогічна діагностика                                                                   10 б.                                                

     Макс. 50 б.+ 10 б. (додаткових)

8.2. Оцінка огляду-конкурсу

«Відмінно»                       45-60 б.

«Добре»                            34-44 б.

«Задовільно»             менше 34 балів

За сумою набраних балів визначаються одне І місце переможця огляду-конкурсу та два призових місця (ІІ та ІІІ призові місця) міського огляду-конкурсу серед навчальних кабінетів у кожній із номінацій. За результатами огляду-конкурсу та рішенням журі може не визначатись І (ІІ, ІІІ) місця, якщо сума балів не відповідає вищезазначеній оцінці.

Підсумки огляду-конкурсу узагальнюються наказом по відділу освіти із визначеними місцями навчальних кабінетів, що брали участь у міському огляді-конкурсі.

Навчальний кабінет у школі є предметним і організуючим центром для учнів, творчою лабораторією для вчителя. Основними завданнями навчального кабінету є забезпечення технічних і методичних передумов для формування інформаційної культури учнів, навчальної діяльності учнів засобами новітніх технологій, наступності між ступенями освіти, єдності між теоретичними і практичними складовими змісту освіти, профільного навчання у старшій школі.    Кабінетом вважається  класна  кімната  закладу  зі  створеним навчальним середовищем,  оснащеним  сучасними  засобами   навчання та шкільним обладнанням.

Кабінет – навчальний підрозділ середнього загальноосвітнього навчального закладу, оснащений наочними посібниками, навчальним обладнанням, меблями і пристроями, що стосуються конкретного навчального предмета. У ньому проводяться уроки, гурткові, позакласні і факультативні заняття, виховна робота з учнями, систематичне підвищення наукової, педагогічної, психологічної та методичної кваліфікації вчителів. Кабінет має бути просторим, комфортним для учня і вчителя.

Навчально-пізнавальна робота з предмета здійснюється за допомогою комплексного використання технічних засобів навчання, проведення практичних робіт, організації роботи з підручниками, документами, довідниками, дидактичним матеріалом.

Уся робота кабінету проводиться в тісному зв’язку з іншими навчальними кабінетами і сприяє реалізації науково-методичної проблеми навчального закладу.

Зміст роботи кабінету визначається навчальними програмами і підручниками, програмами факультативних занять та планами позакласної роботи.

При кабінеті створюється актив учнів, який допомагає в обладнанні кабінету, бере участь у гуртковій роботі.

Вивіска навчального кабінету повинна мати такий вигляд:

№ кабінету, назва кабінету, завідувач кабінету, категорія, звання.

Завданнями  навчальних кабінетів є:

Основна мета створення кабінетів полягає у  забезпеченні оптимальних умов   для   організації  навчально-виховного  процесу та реалізації завдань відповідно до Державного  стандарту  базової і повної   середньої  освіти.

  • створення умов для ефективного проведення навчання учнів на уроці;
  • організації індивідуального та диференційованого навчання;
  •  реалізації практично-дійової   і   творчої  складових  змісту навчання;
  • забезпечення в   старшій  школі  профільного  і  поглибленого навчання;
  •  організації роботи гуртків та факультативів;
  •  проведення засідань шкільних методичних об'єднань;
  •  індивідуальної підготовки  вчителя  до  занять  та підвищення його науково-методичного рівня;
  • проведення експериментальної та науково-дослідницької роботи;
  • організація консультацій і практичної допомоги учням;
  • забезпечення  учнів науковою і довідковою літературою.

1. Санітарно-гігієнічні вимоги та дотримання ТБ:

Обладнання навчальних кабінетів сукупністю матеріальних об'єктів, які створюють навчальне середовище і використовуються для проведення навчально-виховного процесу, передбачає дотримання санітарно-гігієнічних правил та норм, психолого-педагогічних, ергономічних, естетичних вимог і вимог безпеки життєдіяльності.

Облаштування, обладнання, реконструкція навчальних кабінетів здійснюється відповідно до вимог Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 №63 (далі - ДСанПіН 5.5.2.008-01).

Вимоги пожежної безпеки для всіх приміщень КІІКТ визначаються Правилами пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затвердженими спільним наказом Міносвіти України і Головного управління Державної пожежної охорони МВС України від 30.09.98 №348/70, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.12.98 за №800/3240 (далі - Правила пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України).

У   кабінеті   фізики,  інформатики,  хімії,  майстернях трудового  навчання,  обслуговуючої  праці  мають  бути інструкція і журнали  ввідного та періодичного інструктажу з техніки безпеки, пожежної безпеки.

Шкільні  меблі  та  їх  розміщення  у кабінетах (класних кімнатах)  та  майстернях  мають відповідати санітарно-гігієнічним правилам та  нормам  (п.8.2  ДСанПіН  5.5.2.008-01  (v0063588-01 ) і здійснюватися  відповідно  до  вимог  ДБН  В.2.2-3-97   "Будинки та споруди навчальних закладів".  У класних  кімнатах   та   кабінетах   початкової,   основної і старшої  школи  встановлюються  шкільні  меблі:  парти,  (одно-) двомісні учнівські столи та стільці учнівські,  в кабінетах хімії, фізики  та  біології  -  спеціальні  двомісні  лабораторні  столи, прикріплені до підлоги  (трьох  розмірів  за  4,  5,  6  ростовими групами).  Шкільні меблі  мають  шість  розмірів  за  ростовими  групами та маркуванням  їх  у  вигляді  ліній відповідного кольору.  Зріст учнів до 115 см (1-а група) - лінія оранжевого кольору, 115-130 см (2-а  група)  -  фіолетового,  130-145  см  (3-а група) - жовтого, 146-160 см (4-а група) -  червоного,  161-175  см  (5-а  група)  - зеленого і більше 175 см (6-а група) - блакитного.

Кабінети і майстерні мають бути забезпечені:   аптечкою з набором медикаментів для надання  першої  медичної допомоги; первинними засобами  пожежогасіння   відповідно   до   Правил пожежної  безпеки  для  закладів,  установ  і  організацій системи освіти України ( z0800-98 ).

Навчальні    кабінети   загальноосвітнього   навчального закладу повинні   бути   забезпечені    настінними    термометрами або психрометрами.

Оцінюванню підлягають:

  • організація робочих місць учнів;
  • організація робочого місця вчителя;
  • освітлення;
  • дотримання правил санітарії та гігієни (наявність графіка чергувань, генеральних прибирань, утримання обладнання для прибирання, провітрювання кабінету);
  • відповідність правилам техніки безпеки.

2. Естетичність оформлення кабінету

На вхідних  дверях  кабінету  повинен  бути  відповідний напис  на табличці з назвою кабінету:  "Кабінет фізики",  "Кабінет хімії",  "Кабінет   інформатики   та   інформаційно-комунікаційних технологій навчання" тощо.  Крім того,  на  вхідних  дверях  класної  кімнати  може  бути цифрове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас початкової школи, наприклад "1-А клас".

Оформлення кабінету складається з навчально-методичних експозицій змінного та постійного характеру. Для короткочасного експозиціювання навчально-методичних посібників та робіт учнів використовуються стенди невеликого розміру, які розміщують на бічній стіні (стінах). Демонструються матеріали до тем, що вивчаються, матеріали про вчених, матеріали про новітні розробки у галузі, результати експериментальної і дослідницької роботи учнів, кращі роботи учнів тощо. Матеріали експозиції змінюються новими під час переходу до вивчення нової теми.

Умови зберігання навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання і навчального обладнання кабінет оснащується спеціальними меблями (секційними шафами, шафами-стелажами) та пристроями до них (шафи-ящики для таблиць, полиці з напрямними для зберігання тек, коробок, змінних носіїв даних у вертикальному положенні, пристосуванням для зберігання і демонстрування плакатів тощо).

До експозицій змінного характеру належать:

  • виставка кращих робіт учнів;
  • матеріали до  теми  наступних  уроків,  орієнтовні   завдання тематичного оцінювання, державної атестації;
  • додаткова інформація  відповідно  до   навчальної   програми, зокрема,   про  життєвий  і  творчий  шлях  письменників,  учених, висвітлення поточних подій у нашій країні та за її межами;
  • матеріали краєзнавчого характеру;
  • результати експериментальної та дослідницької роботи учнів;
  • результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо.

     Матеріали експозицій оновлюються  при  переході  до  вивчення нової теми.  Для   розташування  експозицій  використовуються  змінні пластинчасті,  перфоровані  або решітчасті стенди, що розміщуються на стінах.

Постійно в кабінеті демонструються:

- державна символіка;

- інструкція з  безпеки  праці  та  пожежної  безпеки,  правила роботи в кабінеті;

- портрети видатних учених, письменників, композиторів;

- таблиці сталих величин, основних формул;

- еволюція органічного світу та його класифікація;

- таблиця періодичної    системи    елементів   Д.І.Менделєєва, електрохімічний ряд напруг металів,  розчинність  солей,  основ  і кислот;

- системи вимірювання фізичних одиниць;

- політична карта    світу,    політико-адміністративна   карта України, фізична карта України.

Також можуть бути стенди:

- стенд, на якому викладено права й обов'язки учнів, структуру та склад органів самоврядування;

- стенд або кілька плакатів, на яких подано основні етапи розвитку галузі з обов'язковим виділенням здобутків української науки і техніки.

Оцінюванню підлягають:

  • наявність стендів, тематичних куточків, їх доцільність;
  • напис  на табличці з назвою кабінету;
  • умови зберігання навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання і навчального обладнання.
  1. Матеріальна база

Директор і заступник директора з навчально-виховної роботи складають перспективний план обладнання на поточний навчальний рік і перспективу, залучаючи до цього завідувача кабінету. Перспективний план та план роботи кабінету на навчальний рік обговорюються на засіданнях методичних об'єднань учителів та затверджуються директором школи. У плані роботи кабінету передбачається проведення заходів, спрямованих на вдосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування кабінету щодо: підвищення якості знань учнів, здійснення міжпредметних зв'язків, ефективного використання традиційних і сучасних засобів навчання на уроках і в позаурочній роботі; проведення позакласних і факультативних занять; вивчення і запровадження в практику роботи вчителів школи передового педагогічного досвіду щодо комплексного використання засобів навчання, якими обладнано КІІКТ; проведення консультацій для вчителів і учнів; підвищення фахової кваліфікації вчителів; організація самостійної роботи учнів; виявлення потреб та поповнення кабінету навчальною літературою, засобами навчання та обладнанням; виготовлення навчально-наочних посібників, розробки програмних засобів; проведення конкурсів на кращі наочні посібники і програмні засоби навчально-виховного призначення та організації виставок учнівських розробок.

Завідувач кабінету призначається наказом директора навчального закладу з числа вчителів, які мають відповідну освіту і проводять заняття у навчальному кабінеті.

До обов'язків завідувача кабінету входять:

•  складання перспективного і річного плану роботи кабінету;

•  забезпечення умов для проведення уроків і позаурочної роботи;

•  систематичне поновлення та вдосконалення матеріальної бази кабінету, її поповнення традиційними та сучасними засобами навчання;

•  складання і ведення тематичних картотек засобів навчання та навчального обладнання;

•  проведення консультацій для вчителів щодо викладання предмету з використанням сучасних засобів навчання та пропаганди передового педагогічного досвіду вчителів;

•  забезпечення дотримання в кабінеті правил поведінки, чистоти, порядку, правил безпечної експлуатації електротехнічного і іншого обладнання, дотримання правил протипожежної безпеки;

•  систематичне ведення інвентарної книги із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження, витрати й списання матеріальних цінностей;

•  керування роботою лаборанта і контроль за нею, надання йому практичної допомоги, сприяння підвищенню його кваліфікації.

При кабінеті створюється рада кабінету, до складу якої входять вчителі, актив учнів та батьків, представник від органу учнівського самоврядування навчального закладу, які разом із завідувачем кабінету беруть участь в організації роботи кабінету, сприяють поповненню фонду засобів навчання, організовують проведення позаурочних заходів.

Оцінюванню підлягають:

  • демонстраційний та роздатковий матеріал;
  • технічні засоби навчання;
  • картотека (медіатека) матеріалів, Е-посібників, підручників, презентацій;
  • облік матеріальних цінностей кабінету в інвентарній книзі встановленого зразка, списання матеріальних цінностей (місця зберігання навчальних матеріальних об'єктів нумеруються і помічаються відповідними написами їх назв, які заносяться до інвентарної книги та наносяться на етикетки);
  • перспективний план роботи кабінету;
  • річний план роботи кабінету;
  • матеріал для роботи з обдарованими учнями, позакласної та виховної роботи.

4. Методичне забезпечення кабінету:

Навчально-методичне  забезпечення  кабінетів складається з навчальних  програм,  підручників,  навчальних   та   методичних посібників  (не  менше одного примірника кожної назви) з предмета, типовими переліками  навчально-наочних  посібників  та  обладнання загального   призначення,  зразків  навчально-наочних  посібників, навчального обладнання у кількості відповідно до вимог  зазначених переліків. У   кабінеті  (класній  кімнаті)  створюється  тематична картотека   дидактичних   та   навчально-методичних    матеріалів, навчально-наочних посібників, навчального обладнання, розподілених за темами та розділами  навчальних  програм.  Картки  розміщуються в алфавітному порядку.

Оцінюванню підлягають:

  • нормативні документи (державні стандарти, інструктивно-методичні листи, оцінювання навчальних досягнень, тематичне оцінювання і т.д.);
  • література з питань психології та педагогіки (картотека);
  • матеріали для організації роботи з батьками;
  • паспорт кабінету, оформлений і затверджений у порядку, передбаченому в ДСанПіН 5.5.6.009-98;
  • навчальні програми, заняття з яких проводяться у кабінеті, відповідні підручники (навчальні посібники), предметні науково-методичні і науково-популярні журнали;
  • книга обліку стану навчально-методичного забезпечення кабінету у відповідності до форми, поданої у додатку (облік може вестись у формі електронної бази даних з обов'язковим періодичним (у міру заповнення) резервуванням на знімному носії та створенням паперових копій);
  • інструкції з безпеки життєдіяльності і журнали ввідного та періодичного інструктажу з безпеки життєдіяльності (у відповідності до Правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики, фізики, хімії, трудового навчання).
  1. Матеріали педагогічної діагностики

Оцінюванню підлягають:

  • дані про рівні навчальних досягнень учнів, моніторинговий аналіз знань з предмету;
  • портфоліо класу, портфоліо учнів.

Додатково кабінети можуть бути оснащені:

 підручниками та навчальними посібниками для кожного учня;     фаховими журналами;     інформаційними збірниками   Міністерства   освіти   і   науки України;     бібліотечкою суспільно-політичної,        науково-популярної, довідково-інформаційної і методичної літератури;     матеріалами перспективного педагогічного досвіду,  розробками відкритих уроків та виховних заходів;     інструкціями  для  виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень, фізичного практикуму тощо;     краєзнавчими матеріалами;     інструментами і  матеріалами  для  відновлення і виготовлення саморобних засобів навчання (Наказ Міністерства освіти і науки України  20.07.2004  N 601 Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів) Додаткові бали (10 балів)

ІХ. Рішення  суперечливих питань

9.1. Учасники конкурсу мають право опротестувати рішення журі, подавши в триденний термін апеляцію до оргкомітету. Оргкомітет повинен розглянути  у тижневий термін апеляційну заяву з оформленням необхідних для цього документів та матеріалів незалежної експертизи. Рішення оргкомітету доводиться до відома апелюючого  і  журі.

 

Форма входу
гость
22:51
Група: Ті - хто не з нами

Логін:
Пароль:
Наша адреса
51502
м. Тернівка
вул. С. Маркова,7
тел.8(05636)7-45-10
тел.8(05636)7-29-31
факс:8(05636)7-44-92
Наша кнопка
Визначні дати
Праздники Украины
Погода в Тернівці
Статистика +



Copyright MyCorp © 2017
Звір - Білий український каталог сайтів, безкоштовна розкрутка сайтів, реєстрація в каталозі каталог сайтів каталог сайтів Каталог україномовних сайтів Каталог Ресурсов Интернет