Головна | Педагогічний словник | Реєстрація | Вхід
 
Вівторок, 19.03.2024, 10:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Педагогічний словник

Творчість – діяльність, що породжує нове, яке відрізняється неповторністю, оригінальністю і підкреслює індивідуальну особистість людини.

Творчість — процес людської діяльності, що створює якісно нові матеріальні і духовні цінності або підсумок створення суб'єктивно нового. Основний критерій, що відрізняє творчість від виготовлення (виробництва)  унікальність його результату.

Креативність [лат. creatio — творити] — рівень творчої обдарованості;  здібність до творчості.

Креативність – творчі можливості людини, які виявляються у сприйнятливості до нового, у дивергентному мисленні (тобто в знаходженні неочікуваних рішень), у здатності до пошуку

Здібності – це можливості людини до виконання діяльності. У якій би формі не визначали здібності у центрі уваги буде діяльність. Великі можливості до виконання діяльності – це й великі здібності. Рівень  здібностей,  вищий за середній, свідчить про обдарованість

Обдарованість – це сукупність здібностей, які дозволяють індивіду досягти вагомих результатів в одному або декількох видах діяльності.

Обдарованість - взаємодія трьох груп якостей: інтелектуальних здібностей,вищих від середнього рівня, великої захопленості завданням, що виконується і високим рівнем креативності

·         Інтелектуальний компонент: людина має вищі, в порівнянні з іншими інтелектуальні здібності, творчі можливості і прояви, глибину і не традиційність мислення, мають активну потребу в пізнанні, відчувають радість від розумової праці.

·         Креативний компонент: високий рівень розвитку творчої уяви, її оригінальність і продуктивність, нестандартне мислення, несхожі на інші погляди на світ, незалежність у судженнях, зневага до умовностей, експериментальні вміння.

·         Мотиваційний компонент: високий рівень пізнавальної та дослідницької активності.

Творчість – необхідна умова становлення самого педагога, його самопізнання, розвитку і розкриття себе як особистості. Творчість є основою формування педагогічної талановитості вчителя.

Креативність є характерною ознакою творчої особистості, спроможної реалізувати свій творчий потенціал за власною ініціативою і з вибором відповідних засобів

Рівні  педагогічної творчості:

-   стихійне самовдосконалення;

-   планова раціоналізація;

-   оптимізація процесів та результатів праці;

-   професійне становлення.

Форми виявлення творчих сил вчителя:ü  творче самопочуття,

-   творче натхнення,

-   творчий пошук чи експеримент,

-   творча педагогічка діяльність,

-  науково-дослідна діяльність.

Особливості педагогічної творчості:

·         обмеженість часу,

·         необхідність завжди давати позитивні результати,

·         публічність умов творчості,

·         співтворчість усіх учасників процесу

Критерії майстерності педагога:

·         доцільність (за спрямованістю),

·         продуктивність (за результатами),

·         діалогічність (характер взаємодії з усіма учасниками процесу),

·         оптимальність (у виборі засобів),

·         творчість (за змістом діяльності).

Рівні педагогічної майстерності:

-   елементарний,

-   базовий,

-   творчий.

Шляхи формування педагогічної майстерності:

  самовиховання загальної та педагогічної культури (потреба самопізнання, планування, реалізація, контроль, корекція),

  засвоєння професійних знань, умінь, навичок;

  громадська активність;

  педагогічна практика;

  вивчення передового педагогічного досвіду.

Форма входу
гость
10:12
Група: Ті - хто не з нами

Логін:
Пароль:

Copyright MyCorp © 2024
Звір - Білий український каталог сайтів, безкоштовна розкрутка сайтів, реєстрація в каталозі каталог сайтів каталог сайтів Каталог україномовних сайтів Каталог Ресурсов Интернет